Jeg antar at sommeren er litt annerledes
hos de som bor skjermet på østlandet enn
det er for oss som bor utsatt for himmelens vrede
ute ved kysten.
Jeg var ute med kameraet mens det regnet og blåste.
Dette er sittegruppen ved flaggstanga.
Mange av blomstene på skogskjeggens hanplanter
har hatt det litt tøft. De er ganske høye når de blomstrer.
Hanplantene sprer seg ikke slik som hunplantene gjør.
Røttene må delers for å få flere hanplanter.
Det er ingen trær som har veltet eller fått store grener
avbrekt. Men det ligger mange små avbrekte grener rundt
omkring. Så i dag blir det litt rydding i hagen.
Blåregn på veggen til galleriet har klart seg fint.
magnolia Aashild Kalleberg og en stor samling med liljer
også klart seg bra.
Hagebenkene er så tunge at de står stødig selv med mye vind.
De er norske og laget av Ulefos.
Koreagranene har beholdt de litt spesielle konglene
som peker oppover.
Jeg har overvintret både Tempeltre (Ginkgo Biloba)
og Garrya elliptica uten beskyttelse utendørs i vinter.
Det gikk bra, og det ser ut til at de trives.
Ginkgoen øverst. Begge plantene står ved et berg.
Denne stauden har stått utendørs i flere år,
og klarer klimaet bra. Jeg kaller den Blåkløver.
Den har ingen ting med kløver å gjøre,
men bladene ligner på kløver.
være sikker, men den står ute om sommeren.
Den har duftende bladverk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar